WARSZTATY i SPOTKANIA
18 listopada /poniedziałek/, godz. 16.00 – 20.00
Coaching indywidualny
prowadzenie: Agnieszka Biernacka
miejsce: sala TANGO, MCK, al. 3 Maja 22
zapisy: tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
zajęcia bezpłatne
Coaching to forma wsparcia we wprowadzaniu zmian w dowolnych sferach życia człowieka. Wykorzystywane są przy tym różnorodne narzędzia, które wzmacniają skuteczność dochodzenia do celu. Przynoszą one zamierzone efekty zarówno w pracy nad rozwojem osobistym, jak i w zarządzaniu projektem, przedsiębiorstwem czy instytucją. Coaching pomaga znaleźć swoje własne rozwiązanie, dodaje skrzydeł, daje moc sprawczą, chęć do działania i pozytywną energię.
Agnieszka Biernacka – członkini STP /wiceprezeska/ – trenerka biznesu, coach, wykładowca. Obszarem zainteresowań i działań zawodowych jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi – motywowanie, coaching i mentoring, budowanie zespołu, kultura organizacyjna, kreatywność zespołowa i indywidualna oraz strategia wywierania wpływu. Jest adeptką i entuzjastką Psychologii Zorientowanej na Proces oraz posiada certyfikat coacha Erickson College International. Ostatnio ukończyła proces certyfikacyjny na instruktora MBSR (redukcja stresu oparta na uważności). Podczas pracy wykorzystuje wiele form i technik pracy grupowej i indywidualnej inspirując się metodą dramy, psychologią procesu oraz dobrymi praktykami biznesowymi, narzędziami NLP i metodologią zarządzania projektami.
19 listopada /wtorek/, godz. 17.00 – 20.00
Świąteczne ozdoby z koralików
prowadzenie: Swietłana Karimowa
miejsce: sala TANGO, MCK, al. 3 Maja 22
zapisy: tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
warsztaty płatne (w kasie kina): 20,00 zł (cena promocyjna, obejmująca tylko koszt zakupów materiałów)
uczestnicy: młodzież 14+, dorośli; dzieci w wieku 10 – 13 lat wyłącznie z dorosłym opiekunem (opłata za 1 osobę)
Podczas trzygodzinnych zajęć uczestnicy poznają tajniki tworzenia koralikowych gwiazdek i śnieżynek, które wprawią nas w świąteczny nastrój i będą doskonałą dekoracją domu w czas Bożego Narodzenia. Warsztaty przeznaczone są dla osób początkujących, zapraszamy zarówno młodzież (od lat 14), jak i osoby dorosłe. Dzieci w wieku 10 – 13 lat wyłącznie z dorosłym opiekunem. Organizator zapewnia wszelkie niezbędne materiały i narzędzia. Kurs poprowadzi Swietłana Karimowa, artystka, projektantka biżuterii koralikowej, właścicielka firmy „ART-STUDIO SKARBY RĘKODZIEŁA”. Jej prace, znane nie tylko w Polsce, ale i za granicą, były wielokrotnie nagradzane w międzynarodowych konkursach rękodzieła artystycznego. Więcej o Swietłanie Karmowej i jej pasji można dowiedzieć się na blogu internetowym, tam również znajduje się galeria jej prac.
20 listopada /środa/, godz. 11.00
Monodram „Malowane”
wykonanie: Małgorzata Dwulit
scenariusz: na motywach tekstu Swietłany Aleksijewicz „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety”
przekład: Jerzy Czech
reżyseria: Katarzyna Sygitowicz Sierosławska
opracowanie muzyczne: Maciej Sierosławski
miejsce: O.T. RONDO, SOK, ul. Niedziałkowskiego 5a
bez zapisów
udział bezpłatny
Inspiracją do powstania scenariusza były dwie powieści Swietłany Aleksijewicz „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” i Łukasza Modelskiego „Dziewczyny wojenne”. Spektakl opowiada historię dziewczyny, dla której wojna zaczęła się, kiedy miała 15 lat. Postać została zbudowana na podstawie wielu wątków życiorysów wojennych dziewczyn z powieści Swietłany Aleksijewicz. Tytuł „Malowane” zapożyczony został od Łukasza Modelskiego, który tak nazywa „dziewczyny wojenne”. Na wojnę szli zawsze „chłopcy malowani” albo „ułani, ułani, malowane dzieci”, a to przecież dziewczyny, nawet na wojnie, chciały być piękne, jak malowane”.
20 listopada /środa/, godz. 18.00
Oblicza współczesnego niewolnictwa
debata
prowadzenie: Jennifer Senezan
miejsce: Herbaciarnia, Rynek Rybacki (przy MPŚ)
bez zapisów
udział bezpłatny
„Kiedy zdamy sobie sprawę z ogromu cierpienia, z horroru, który towarzyszy utracie prawa rozporządzania własnym ciałem, nie możemy pozostać obojętni. Ja zrozumiałam, że współczucie czy empatia nie wystarczy, że najważniejsze to działać.” – tak Jennifer Senezan mówi o początkach swojej pracy na rzecz kobiet, ofiar „human trafficking” oraz „sex slavery”, czyli współczesnego niewolnictwa.
Jennifer Senezan – po ukończeniu projektu badawczego na Mauritiusie, studiowała kryminologię na Uniwersytecie w Greenwich. Współpracowała z Victim Organisation, zrzeszającą ofiary przestępstw w Wielkiej Brytanii. Działała w licznych fundacjach i stowarzyszeniach niosąc pomoc praktyczną i udzielając wsparcia emocjonalnego ofiarom przemocy domowej, napaści na tle seksualnym oraz handlu ludźmi.
21 listopada /czwartek/, godz. 16.00 – 19.00
Warsztaty rozwoju osobistego
prowadzenie: Aleksandra Klimczuk
miejsce: sala TANGO, MCK, al. 3 Maja 22
zapisy: tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
zajęcia bezpłatne
Trening skierowany jest do osób, które są ciekawe siebie i chcą w zaplanowany sposób kierować własnym rozwojem, wprowadzić pozytywne zmiany w swoim życiu. Zapraszam również osoby, które poszukują inspiracji bądź chcą twórczo spędzić jesienny dzień. Udział w zajęciach pomoże: odkryć swoje mocne i słabe strony, zyskać świadomość swoich potrzeb, pragnień i dążeń, opracować własną strategię rozwoju osobistego i zawodowego.
Zagadnienia poruszane na warsztatach:
– autoanaliza i motywowanie siebie
– obszary rozwoju
– blokady i ograniczenia rozwoju
– czynniki sukcesu
– strategie osiągania celów
Aleksandra Klimczuk – trenerka i konsultantka zarządzania, coach. Posiada Międzynarodowy Certyfikat w zakresie Treningu, Uczenia się i Rozwoju Thames Valley University (UK) oraz Certyfikat Professional Coach (Kanada). Absolwentka Szkoły Trenerów Zarządzania Stowarzyszenia MATRIK w Krakowie oraz Szkoły Coachingu “The Art of Science of Coaching” Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 2002 roku realizuje projekty doradczo – szkoleniowe oraz prowadzi treningi dla sektora prywatnego
i publicznego. Posiada bogate doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu projektów z zakresu Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz kierowaniu zespołami. Autorka projektów rozwojowych kierowanych do kadry zarządzającej oraz pracowników firm. Jest współwłaścicielką firmy konsultingowej, praktykiem w realizacji usług związanych z planowaniem strategicznym i rozwojem przedsiębiorstw. Wykładowczyni Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Sopocie w ramach studiów podyplomowych „Akademia rozwoju umiejętności trenerskich”, Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania, komunikacji, rozwoju osobistego i zawodowego. Prowadzi szkolenia m.in. z zakresu: zarządzania projektami, przywództwa, zarządzania zespołem, komunikacji w organizacji i zarządzania zmianą.
22 listopada /piątek/, godz. 17.00 – 19.00
Warsztaty wizażu
prowadzenie: Agnieszka Kulis, Małgorzata Hondo
miejsce: sala TANGO, MCK, al. 3. Maja 22
zapisy: tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
zajęcia bezpłatne
W ramach warsztatów makijażowych zapewniamy: miniwykład „4 kroki pielęgnacji twarzy”, pokaz profesjonalnego makijażu ze wskazówkami dotyczącymi doboru kosmetyków kolorowych dla poszczególnych „typów kolorystycznych” urody oraz kilka słów na temat „Kobieta w świecie multi level marketingu (MLM)”. Podczas zajęć prowadzone będą porady i konsultacje indywidualne w zakresie wykonania makijażu. Pokaz będzie zrealizowany na bazie kosmetyków i know how renomowanej szwedzkiej firmy Oriflame.
Agnieszka Kulis – członkini Stowarzyszenia Triny Papisten. Od 12 lat prowadzi firmę konsultingowo-szkoleniową ISOPROJEKT. Konsultantka i trenerka w zakresie wdrażania znormalizowanych systemów zarządzania, prowadzi ponadto doradztwo w zakresie wizerunku biznesowego.
Małgorzata Hondo – konsultantka Oriflame z wieloletnią praktyką, specjalistka w zakresie makijażu .
23 listopada /sobota/, godz. 10.00 – 12.00
Czy owca zamieni się w kwiat?
warsztaty filcowania
prowadzenie: Agnieszka Pienkos
miejsce: Pracownia Ceramiczna, SOK, ul. Wojska Polskiego 10a
zapisy: tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
zajęcia bezpłatne
Zapraszamy na bezpłatne warsztaty filcowania, które poprowadzi „propagatorka owcy pomorskiej”, Agnieszka Pienkos, miłośniczka filcowania, posiadająca niezwykłe umiejętności zamieniania kolorowej wełny w wymyślne „twory”: torby, kwiaty, kapcie, czapki, szale, bransoletki, zwierzątka i co tylko sobie zażyczycie. Jej umiejętności filcowania znane są już nie tylko w Słupsku, zasoby pomysłów na twórczą zabawę dla małych i dużych ogranicza jedynie zbyt krótka doba.
23 listopada /sobota/, godz. 13.00 – 14.30
ZUMBA + LATINO
warsztaty taneczne
prowadzenie: Katarzyna Welnic
miejsce: sala PARTER, MCK, al. 3. Maja 22
uczestniczki prosimy o przybycie w stroju sportowym
zapisy: tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
zajęcia bezpłatne
ZUMBA to przede wszystkim świetna zabawa. ZUMBA jest inna, to ekscytująca i motywująca muzyka, wiele rytmów, proste, ale bardzo ciekawe kroki. ZUMBA jest łatwa, przeznaczona dla wszystkich niezależnie od wieku, płci, zdolności ruchowych lub doświadczenia w tańcu lub fitnessie. Dlatego na całym świecie ludzie kochają ZUMBĘ i dlatego od kilku lat bije wszelkie rekordy popularności.
Katarzyna Welnic – pasjonatka tańca, swoją karierę taneczną zaczęła w wieku 6 lat ćwicząc taniec towarzyski. Licencjonowana instruktorka ZUMBY, aerobiku oraz tańca nowoczesnego.
24 listopada /niedziela/, godz. 16.00 – 18.00
Opowieści Szecherezady
baśnie dla dorosłych
opowiada: Anna Szranc
miejsce: sala TANGO, MCK, al. 3 Maja 22
bez zapisów
udział bezpłatny
wyłącznie dla osób pełnoletnich
Anna Szranc – nauczycielka, bibliotekarka, przewodniczka i pilotka. To także współczesna bajarka, po kaszubsku bajoczka, kobiece wcielenie średniowiecznego minstrela czy barda. Organizuje imprezy polegające na opowiadaniu baśni, głównie z Pomorza. Doskonale zna region, baśniami interesuje się od zawsze, a opowiada, od kiedy zaczęła mówić. Przy opowiadaniu baśni, tak dla dzieci, jak i dorosłych, używa przenośnego teatrzyku kamishibai, do którego sama opracowuje ilustracje. Na spotkanie w ramach festiwalu proponujemy jedną z „Baśni tysiąca i jednej nocy”, opowieść o Alim Szar i pięknej Zummurud. Tylko dla słuchaczy dorosłych 🙂
SEANSE FILMOWE
18 – 19, 21 listopada – godz. 18.00
ŻYCIE ADELI. Rozdział 1 i 2
La vie d’Adèle
Francja 2013, 179 min.
reżyseria: Abdellatif Kechiche
scenariusz: Abdellatif Kechiche, Ghalia Lacroix
zdjęcia: Sofian El Fani
obsada: Léa Seydoux, Adèle Exarchopoulos, Salim Kechiouche, Jérémie Laheurte, Catherine Salée, Aurélien Recoing
Tytułowa bohaterka ma 15 lat i jest w liceum. Przeżywa pierwsze zauroczenie, pierwszy seks, miłosne rozczarowanie. Jedna rzecz nie ulega dla niej wątpliwości: dziewczyny chodzą z chłopakami. Jej życie zmienia się jednak na zawsze, gdy pewnego razu spotyka Emmę, młodą kobietę o niebieskich włosach. To właśnie dzięki niej Adela odkryje swoje pragnienia i kobietę w sobie. Na oczach widzów Adela dojrzewa, poszukuje swojej życiowej drogi, gubi ją i znowu odnajduje…
„Życie Adeli: Rozdział 1 i 2” wzbudziło zachwyt już na festiwalu w Cannes, gdzie odbyła się jego światowa premiera. Jury pod przewodnictwem Stevena Spielberga przyznało filmowi główną nagrodę, Złotą Palmę, w uzasadnieniu pisząc: „absolutnemu arcydziełu filmowemu – śmiałej i pełnej pasji opowieści o miłości”. Wyróżnione zostały także aktorki, grające w filmie Abdellatifa Kechiche’a, który w uniwersalny, nowoczesny i pełen emocji sposób ukazuje współczesną historię wielkiej miłości rozgrywającą się na przestrzeni wielu lat.
Film stał się głośny na całym świecie także za sprawą jednych z najśmielszych scen erotycznych w historii kina. „Przy nich momenty z „Ostatniego tanga w Paryżu” wyglądają na sztywne i staroświeckie” – pisali krytycy, doceniając jednocześnie ich szczerość i piękno. To jedna z najpiękniejszych historii miłosnych w kinie ostatnich lat. Miłości, z którą każdy może się identyfikować, rozpoznać w niej swoje związki. Bez względu czy jest się hetero, czy homoseksualnym. /Lynn Ramsay, członkini jury festiwalu w Cannes/
20 listopada – godz. 18.00
SIŁA KOBIET
Women are Heroes
Francja 2010, 84 min.
reżyseria: JR
Autorem tego niesłychanie plastycznego filmu jest artysta ukrywający się pod inicjałami JR – fotograf i jeden z najsłynniejszych obecnie twórców street-artu. Jego najbardziej rozpoznawalny projekt polega na fotografowaniu ludzkich oczu, a następnie powiększaniu fotografii do gigantycznych rozmiarów i umieszczaniu ich w najmniej oczekiwanych miejscach – na opuszczonych budynkach, dachach, ścianach wieżowców, pociągach, stacjach metra. Tym razem JR postanowił oddać hołd bezimiennym bohaterkom dnia codziennego z dzielnic biedoty Globalnego Południa.
„Siła kobiet” jest lekcją ludzkiej przyzwoitości. Nie ma w tym filmie cienia politowania, z którym przyglądamy się mieszkańcom trzeciego świata, JR nie upaja się brzydotą przeklętych zakątków, w których mieszkają jego bohaterki. Z dzielnic biedoty tworzy współczesne dzieło sztuki, perwersyjny video-art. A w jego centrum mądre, piękne twarze. /Łukasz Maciejewski, film.onet.pl/
Film zabiera nas do kryzysowych miejsc w rodzaju brazylijskich faweli czy biednych dzielnic Kambodży i Indii, których mieszkańcy padają ofiarą przemocy, dyskryminacji i biedy. Skupiając się na kobietach – szczególnie dotkniętych przeciwieństwami losu – reżyser snuje opowieść o ich wewnętrznej sile, pozwalającej przetrwać i walczyć o swoje. Pod kolejnymi szerokościami geograficznymi powtarza się ten sam scenariusz: mężczyźni znikają, a kobiety zostają same z pytaniem: co dalej? Nieważne, czy jest to Kenia, gdzie mężowie i synowie giną w zamieszkach, czy Brazylia, gdzie padają ofiarą krwawych walk w slumsach. Jak mówi pochodząca z Kambodży protagonistka: Bardziej opłaca się, by walkę o respektowanie obywatelskich praw toczyły właśnie kobiety – bo władze potraktują je łagodniej niż mężczyzn. Tak zwana „słaba płeć” nie raz okazuje się mieć przewagę nad mężczyznami. /Jakub Popielecki, Filmweb.pl/
20 listopada – godz. 20.00
23 listopada – godz. 16.00
HISTORIE RODZINNE
Stories We Tell
Kanada 2012, 108 min.
reżyseria: Sarah Polley
scenariusz: Sarah Polley
zdjęcia: Iris Ng
muzyka: Jonathan Goldsmith
obsada: Sarah Polley, Joanna Polley, Mark Polley, Diane Polley, Harry Gulkin, Geoffrey Bowes, John Buchan, Tom Butler
Niezwykły, przełamujący gatunkowe konwencje film nominowanej do Oscara scenarzystki i reżyserki Sary Polley, pokazuje, że prawda zawsze zależy od tego, kto ją przestawia. Polley, w podwójnej roli filmowca i detektywa, prowadzi śledztwo, mające odkryć sekrety jej własnej rodziny. Rozmawia z wieloma osobami, otrzymując szczere, ale najczęściej sprzeczne odpowiedzi na te same pytania.
„Historie rodzinne” w pasjonujący sposób odsłaniają kolejne warstwy rodzinnych mitów i wspomnień, by w końcu odkryć szokującą prawdę ukrywaną przez rodziców artystki. Przyglądając się swoim bliskim Polley udało się dotrzeć do tego, co stanowi istotę wszystkich rodzin: to pełen paradoksów, problemów i miłości tygiel przeciwieństw splątany więzami, które trudno rozwiązać.
„Historie rodzinne” to film, który będziecie chcieli obejrzeć kilka razy. Początkowo wygląda jak klasyczny dokument, ale pod koniec, zasady i gatunkowa czystość dokumentu zupełnie znikają. To jest, pod każdym względem, film o opowiadaniu historii, w dodatku znakomity. Doskonale opisuje go wers z poezji Pablo Nerudy, cytowany zresztą w „Historiach rodzinnych”: „Tak krótka jest miłość, a tak długie jest zapominanie”. /David Thomson, The Guardian/
22, 24 listopada – godz. 18.00
23 listopada – godz. 20.00
PAPUSZA
Polska 2013, 135 min.
reżyseria: Joanna Kos-Krauze, Krzysztof Krauze
scenariusz: Joanna Kos-Krauze, Krzysztof Krauze
muzyka: Jan Kanty Pawluśkiewicz
zdjęcia: Krzysztof Ptak, Wojciech Staroń
obsada: Jowita Budnik, Zbigniew Waleryś, Antoni Pawlicki, Artur Steranko, Andrzej Walden
„Papusza” to oparta na faktach dramatyczna historia Bronisławy Wajs, pierwszej romskiej poetki, która spisała swoje wiersze. To też historia spotkania poetów: Jerzy Ficowski dostrzegł jej wielki talent, zachęcił, aby zapisywała swoje utwory, i przetłumaczył je na język polski. W 1956 roku ukazał się pierwszy tomik poezji Bronisławy Wajs zatytułowany „Pieśni Papuszy”. Nie byłoby to możliwe bez wstawiennictwa i pomocy trzeciego poety – Juliana Tuwima. „Gila” Papuszy (tak poetka nazywała swoje wiersze) trwale wzbogaciły polską kulturę o wgląd w cygańską duszę.
Historia Papuszy to autorski film historyczny. Obraz próbuje przybliżyć burzliwe życie poetki. Akcja rozpoczyna się w 1910 roku, a kończy w latach osiemdziesiątych XX wieku. Wymagało to od realizatorów nie tylko troski o realia kilku epok, ale też rekonstrukcji całego, nieistniejącego już świata polskich Cyganów – odtworzenia taborów, budowy wozów, drobiazgowego przygotowania scenografii i charakteryzacji. Aby uświadomić sobie, jak ogromna była to praca, wystarczy wspomnieć, że twórcy do realizacji filmu przygotowywali się ponad 5 lat.
„Papusza” to pierwszy polski film w języku romskim. Dużym atutem są czarno-białe zdjęcia autorstwa Krzysztofa Ptaka i Wojciecha Staronia. Muzykę napisał Jan Kanty Pawluśkiewicz.
22 listopada – godz. 20.30
23 listopada – godz. 18.00
24 listopada – godz. 16.00
IDA
Dania, Polska, Wielka Brytania 2013, 80 min.
reżyseria: Paweł Pawlikowski
scenariusz: Paweł Pawlikowski
zdjęcia: Łukasz Żal, Ryszard Lenczewski
muzyka: Kristian Eidnes Andersen
obsada: Agata Kulesza, Agata Trzebuchowska, Jerzy Trela, Dawid Ogrodnik, Joanna Kulig, Adam Szyszkowski
Lata 60. w Polsce. Anna jest nowicjuszką, sierotą wychowywaną w zakonie. Przed złożeniem ślubów matka przełożona stawia warunek: Anna musi odwiedzić swoją ciotkę Wandę, jedyną żyjącą krewną. Obie wyruszają w podróż, która ma im pomóc nie tylko w poznaniu tragicznej historii ich rodziny, ale i prawdy o tym, kim są. Poruszający, kameralny, wybitny w obrazie dramat, którym reżyser wraca do rodzinnego kraju. Z wielkim wyczuciem łączy intymną historię młodej kobiety z historycznym i społecznym tłem.
Rzadko zdarzają się filmy aż tak skupione, wysublimowane i konsekwentne w swojej artystycznej formie, dopracowane w najbardziej mikroskopijnym detalu. W „Idzie” Pawła Pawlikowskiego każdy kadr ma duszę, a cała historia przenika ciało i umysł. (…) Chociaż „Ida” rozgrywa się w konkretnej rzeczywistości i momencie dziejowym, dotyka problematyki religijnej i wojennej, Pawlikowski unika politycznego rozliczania z historią i martyrologicznej publicystyki. „Ida” pozostaje przede wszystkim dramatem dwóch skrajnie różnych kobiet, na diametralnie innych etapach życia, powiązanych krwią. Dramatem, co trzeba też podkreślić – genialnie sfotografowanym, uchwyconym w czarno-białych zdjęciach-portretach, w formacie zapomnianym dziś nieco przez kino, odstających od naszych przyzwyczajeń, nawiązujących delikatnie do niektórych z filmów Wojciecha Jerzego Hasa i fotografii Tadeusza Rolke. /Dagmara Romanowska, Onet.pl/
bilety do kina: 12,00 (ulgowy), 15,00 zł (normalny)
kino REJS, Młodzieżowe Centrum Kultury, al. 3 Maja 22, Słupsk
www.kinorejs.emcek.pl, tel. 0-59 8435 434
zapisy na warsztaty (koraliki, filcowanie, wizaż, coaching, rozwój osobisty, ZUMBA): tel. 0-59 8435 434, kinorejs@wp.pl
warsztaty koralikowe płatne: 20,00 zł
pozostałe propozycje bezpłatne