Słupskie szkoły przystąpiły do projektów “Edukacja ogólna” oraz “Jakość edukacji ogólnej” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Projekty szkolne ukierunkowane są na podniesienie jakości edukacji ogólnej i realizowanie w oparciu o diagnozę potrzeb zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania szkół, w szczególności poprzez:
1. kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy;
2. doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania nowych metod nauczania w kształtowaniu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz postaw i umiejętności uczniów;
3. prowadzenie doradztwa edukacyjno-zawodowego,
4. przygotowanie do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz młodszymi uczniami.
Projekt realizowany jest od 1 sierpnia 2016 roku i zostanie zakończony 71 lipca 2018 roku. Przystąpiło do niego łącznie 800 uczniów oraz 156 nauczycieli z słupskich szkół gimnazjalnych.
Wartość projektu wynosi 1 986 633,66 zł.
ZADANIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU
1. Klub młodego racjonalizatora:
-
zajęcia interdyscyplinarne z fizyki, matematyki i chemii.
2. Klub młodego astronoma:
-
zajęcia z fizyki i geografii.
3. Zajęcia z informatyki.
4. Warsztaty z robotyki i kreatywności dla uczniów.
5. Przedsiębiorczość dla uczniów:
-
zajęcia kreowania własnego wizerunku oraz przedsiębiorczości.
6. Zajęcia z matematyki i informatyki z wykorzystaniem tablic interaktywnych dla uczniów z orzeczeniami.
7. Zajęcia wyrównawcze z matematyki, fizyki i chemii.
8. Studia podyplomowe dla nauczycieli:
-
oligofrenopedagogika.
9. Szkolenia podnoszące kluczowe i cyfrowe kompetencje uczniów:
-
szkolenie dla uczniów z zakresu wykorzystania narzędzi informatycznych i urządzeń mobilnych,
-
szkolenie dla uczniów „zagrożenia w cyberprzestrzeni”,
-
warsztaty kreatywnego myślenia.
10. Podnoszenie kluczowych i cyfrowych kompetencji nauczycieli:
-
kurs obsługi urządzeń mobilnych i narzędzi informatycznych do prowadzenia zajęć z uczniami,
-
szkolenie dla nauczycieli „zagrożenia w cyberprzestrzeni”,
-
warsztaty dla nauczycieli CHANGE YOUR MIND.
11. Zakup doposażenia:
-
lunety, nośniki pamięci, kalkulatory,
-
wyposażenie pracowni fizycznej,
-
wyposażenie pracowni chemicznej,
-
kamera,
-
komputery z oprogramowaniem,
-
programy komputerowe,
-
robot minisumo, silnik z przekładniami, projektor , tablice interaktywne,
-
wybudowanie windy wewnętrznej dla uczniów niepełnosprawnych.