Słupskie szkoły przystąpiły do projektów “Edukacja ogólna” oraz “Jakość edukacji ogólnej” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Projekty szkolne ukierunkowane są na podniesienie jakości edukacji ogólnej i realizowanie w oparciu o diagnozę potrzeb zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania szkół, w szczególności poprzez:
1. kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy;
2. doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania nowych metod nauczania w kształtowaniu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz postaw i umiejętności uczniów;
3. prowadzenie doradztwa edukacyjno-zawodowego,
4. przygotowanie do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz młodszymi uczniami.
Projekt realizowany jest od 1 września 2016 roku i zostanie zakończony 31 sierpnia 2018 roku. Przystąpiło do niego łącznie 913 uczniów oraz 130 nauczycieli z słupskich liceach ogólnokształcących.
Wartość projektu wynosi 2 155 500,20 zł.
Partnerzy:
Profi Biznes Group Sylwia Karina Majewska
ZADANIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU
1. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów:
-
kurs obsługi narzędzi informatycznych i urządzeń mobilnych do nauki,
-
kurs języka angielskiego na mobilnej platformie,
-
kreowanie profesjonalnego wizerunku na rynku pracy,
-
warsztaty CHANGE YOUR MIND,
-
szkolenie „zagrożenia w cyberprzestrzeni”.
2. Kształtowanie kompetencji kluczowych nauczycieli:
-
kurs obsługi narzędzi informatycznych i urządzeń mobilnych wykorzystywanych do pracy z uczniem,
-
kurs CHANGE YOUR MIND,
-
szkolenie „zagrożenia w cyberprzestrzeni”,
-
kurs doradztwa zawodowego.
3. Warsztatowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów:
-
zajęcia matematyczno-przyrodznicze i biologiczno-chemiczne,
-
warsztaty projektowania i programowania robotów,
-
zajęcia z zakresu przedsiębiorczości.
4. Zakup doposażenia:
-
wyposażenie pracowni biologiczno-chemicznej,
-
wyposażenie pracowni programistycznej,
-
wyposażenie pracowni informatycznej,
-
wyposażenie młodzieżowego biura karier – komputer z oprogramowaniem, laptopy, urządzenie wielofunkcyjne, rzutnik, tablica interaktywna.
Regulamin liceum: regulamin-liceum